Winning a battle but losing the war: On the drawbacks of using the anchoring tactic in distributive negotiations

Yossi Maaravi, Asya Pazy, Yoav Ganzach

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

17 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

In two experiments, we explored the possible drawbacks of applying the anchoring tactic in a negotiation context. In Study 1, buyers who used the anchoring tactic made higher profits, but their counterparts thought their own results were worse than expected and thus were less willing to engage in future negotiations with them. Study 2 showed that using the anchoring tactic in a market decreased accumulated profits by increasing the rate of impasses and prolonging the negotiations. The implications of these findings are discussed.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)548-557
מספר עמודים10
כתב עתJudgment and Decision Making
כרך9
מספר גיליון6
סטטוס פרסוםפורסם - 1 נוב׳ 2014
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Winning a battle but losing the war: On the drawbacks of using the anchoring tactic in distributive negotiations'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי