Who'S clicking on on-demand? media consumption patterns of generations Y & Z

Tal Laor, Yair Galily

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

16 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

The current research looks at media consumption patterns of members of generations Y and Z, who grew up in an age of significant digital communications and Internet changes. A comprehensive survey of 800 Israeli respondents was conducted: 500 from Gen Y and 300 from Gen Z. The findings show intergenerational differences in media consumption patterns. The youngest respondents (generation Z) consumed more on-demand content than their generation Y counterparts. In both cohorts, no gender-based differences in media consumption patterns were found, although the sector-based digital divide remained stable: even among the younger respondents, secular individuals consume more digital content than religious individuals.

שפה מקוריתאנגלית
מספר המאמר102016
כתב עתTechnology in Society
כרך70
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - אוג׳ 2022

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Who'S clicking on on-demand? media consumption patterns of generations Y & Z'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי