Trajectory planning of tracked vehicles

Zvi Shiller, William Serate, Minh Hua

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

46 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

The motions of planar tracked vehicles are governed by three force and moment equations, but driven by only two independent control variables. The force equation perpendicular to the tracks represents a dynamic nonholonomic constraint which is explicitly dependent on vehicle speed. It couples path planning with trajectory planning, that is, solving for vehicle kinematic motions requires specifying vehicle speeds. In contrast, wheeled vehicles are governed by kinematic nonholonomic constraints, allowing separate planning of the path and the trajectory. In this paper, we determine the nominal track forces required to follow a specified path at desired speeds. The problem is reduced to computing vehicle orientations along the path that are consistent with the nonholonomic constraint. The computation of vehicle orientations is formulated as a parameter optimization that minimizes the violation of the equality constraint. The method is demonstrated for planar motions along a circular path on flat and inclined planes.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings - IEEE International Conference on Robotics and Automation
עמודים796-801
מספר עמודים6
סטטוס פרסוםפורסם - 1993
פורסם באופן חיצוניכן
אירועProceedings of the IEEE International Conference on Robotics and Automation - Atlanta, GA, USA
משך הזמן: 2 מאי 19936 מאי 1993

סדרות פרסומים

שםProceedings - IEEE International Conference on Robotics and Automation
כרך3
ISSN (מודפס)1050-4729

כנס

כנסProceedings of the IEEE International Conference on Robotics and Automation
עירAtlanta, GA, USA
תקופה2/05/936/05/93

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Trajectory planning of tracked vehicles'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי