Too big to succeed or too big to fail?

Arthur Fishman, Hadas Don-Yehiya, Amnon Schreiber

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

5 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

It is often argued that smaller/younger firms are more innovative than older/larger firms—the latter may be “too big to succeed.” We show in the context of a simple industry model with consumer search frictions why evidence suggesting that smaller or younger firms are more successful at innovation may be subject to sample selection bias. Specifically, smaller more recent entrants may appear to innovate more successfully simply because unsuccessful larger incumbent firms’ size advantage enables them to survive when unsuccessful smaller ones cannot—they may be “too big to fail”.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)811-822
מספר עמודים12
כתב עתSmall Business Economics
כרך51
מספר גיליון4
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 דצמ׳ 2018
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Too big to succeed or too big to fail?'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי