The role of place identity in the perception, understanding, and design of built environments

Hernan Casakin, Fátima Bernardo

פרסום מחקרי: ספר / דוחספרביקורת עמיתים

22 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Readers of this e-book will gain an insight on the role of identity as a basis for the perception, experience, and appreciation of the form of built structures. It explains knowledge in relation to place identity, focusing both on people's identity, and related factors which play a part in this process, and most of all on a science of identity in the built environment, across a multifaceted and multicultural society.
שפה מקוריתאנגלית
מקום הפרסוםOak Park, Ill
מספר עמודים231
מסת"ב (אלקטרוני)1608054136, 9781608054138
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2012

נושאי הקטלוג המאוחד

  • uli
  • City planning
  • Electronic books
  • Land use
  • תכנון ערים
  • تخطيط المدينة
  • ספרים אלקטרוניים
  • שימוש במקרקעין
  • استعمالات الأرض
  • Cities and towns -- Planning
  • City planning -- Government policy
  • Civic planning
  • Land use, Urban -- Management
  • Land use, Urban -- Planning
  • Model cities -- City planning
  • Redevelopment, Urban
  • Slum clearance -- City planning
  • Town planning
  • Urban design
  • Urban development -- City planning
  • Urban planning
  • Books in machine-readable form
  • E-books
  • Ebooks
  • Online books
  • Digital books
  • Land
  • Land utilization
  • Use of land
  • Utilization of land
  • שימושי קרקע
  • שימוש בקרקע

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The role of place identity in the perception, understanding, and design of built environments'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי