The internationalization of professional business service franchises

Ilan Alon, David L. McKee

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

36 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Investigates the effect of five company-specific independent variables on the decision of professional business service franchisors to internationalize their operations. A model using re source-based theories and agency theories for its theoretical foundation is developed and tested. The results indicate that internal characteristics of the franchising system, especially the number of outlets, significantly influence the intention of domestic franchisors to seek franchisees overseas.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)74-85
מספר עמודים12
כתב עתJournal of Consumer Marketing
כרך16
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1999
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The internationalization of professional business service franchises'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי