The influence of product involvement on consumers' interactive processes in interactive television

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

22 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Based on the classical elaboration likelihood model, we develop an interactive communication behavior model and apply it to the interactive television environment. The model suggests a hypothesis about interactive information searches and how they are impacted by product involvement and hypotheses about how the category of an advertised product impacts the type of information sought. Testing these hypotheses empirically, we verify that product involvement influences the extent of interactive communication behavior, while the type of information being sought is a function of the advertised product category. Implications regarding advertising practice and research are suggested.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)65-77
מספר עמודים13
כתב עתMarketing Letters
כרך19
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - מרץ 2008

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The influence of product involvement on consumers' interactive processes in interactive television'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי