The Effect of Motor-Mental Preperformance Routines on Motor Performance in Novice Learners

Inbal Sonia Perry, Graig M. Chow, Gershon Tenenbaum, Yaacov J. Katz

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

9 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Two sequential studies were conducted to test the notion that preperformance routines (PPRs) positively affect motor performance. The first study consisted of observations and interviews with 115 elite athletes to explore crucial time periods and body positions inherent in expert preparation for performing a golf putt, tennis serve, volleyball serve, and basketball free throw. In the second study, we taught these features of PPR to novice performers: 240 male and female high school students were assigned to two motor-mental PPR, and one control condition. Findings revealed that PPR enhances motor performance and can be implemented at an early stage of learning.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)402-420
מספר עמודים19
כתב עתJournal of Applied Sport Psychology
כרך30
מספר גיליון4
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2 אוק׳ 2018
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The Effect of Motor-Mental Preperformance Routines on Motor Performance in Novice Learners'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי