The Effect of Competition on the Evaluation of Lotteries

Tal Shavit, Shosh Shahrabani, Uri Benzion

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

1 ציטוט ‏(Scopus)

תקציר

Many studies have examined the bid price (Willingness to Pay or WTP) and the Ask price (Willingness to Accept or WTA) for ordinary real products, such as coffee mugs, candy bars, and pens, or for lotteries. This study analyzes the determinants of bid-and-ask prices in lotteries. Using a second-price auction, we elicit participants' WTP and WTA for lotteries. Participants are divided into groups according to their risk attitude and win-loving behavior. Our results indicate that greater risk-seeking and higher win-loving increase the WTP, while higher risk-seeking and lower win-loving increase the WTA. Therefore, experimental studies should separate participants into different risk-seeking and win-loving groups to explain WTP and WTA disparities for risky assets. Moreover win-loving behavior should be taken into consideration in the decision-making process with respect to asset pricing.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)93-104
מספר עמודים12
כתב עתThe American economist
כרך55
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - מאי 2010
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The Effect of Competition on the Evaluation of Lotteries'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי