The changing blogosphere and its impact on public relations practice and professional ethics: The Israeli case

Tamar Lahav, Osnat Roth-Cohen

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

11 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

The present study is drawing a comprehensive overview of the Israeli blogosphere, its impact on PR practitioner work, and the professional ethics implications of the tightening relationships between PR practitioners and bloggers. The findings illustrate a unique pattern according to which bloggers willingly accept PR involvement in their content creation. This phenomenon raises ethical questions since bloggers’ decisions to accept compensation may impact the trust that consumers have in reviews at blogs.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)929-931
מספר עמודים3
כתב עתPublic Relations Review
כרך42
מספר גיליון5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 דצמ׳ 2016

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The changing blogosphere and its impact on public relations practice and professional ethics: The Israeli case'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי