Strategic signaling for selling information goods

Shani Alkoby, David Sarne, Igal Milchtaich

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

1 ציטוט ‏(Scopus)

תקציר

This paper studies the benefit in using signaling by an information seller holding information that can completely disambiguate some uncertainty concerning the state of the world for the information buyer. We show that a necessary condition for having the information seller benefit from signaling in this model is having some “seed of truth” in the signaling scheme used. We then introduce two natural signaling mechanisms that adhere to this condition, one where the seller pre-commits to the signaling scheme to be used and the other where she commits to use a signaling scheme that contains a “seed of truth”. Finally, we analyze the equilibrium resulting from each and show that, somehow counter-intuitively, despite the inherent differences between the two mechanisms, they are equivalent in the sense that for any equilibrium associated with the maximum revenue in one there is an equilibrium offering the seller the same revenue in the other.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the 28th International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2019
עורכיםSarit Kraus
עמודים25-31
מספר עמודים7
מסת"ב (אלקטרוני)9780999241141
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2019
אירוע28th International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2019 - Macao, סין
משך הזמן: 10 אוג׳ 201916 אוג׳ 2019

סדרות פרסומים

שםIJCAI International Joint Conference on Artificial Intelligence
כרך2019-August
ISSN (מודפס)1045-0823

כנס

כנס28th International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2019
מדינה/אזורסין
עירMacao
תקופה10/08/1916/08/19

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Strategic signaling for selling information goods'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי