Simulating the practice of daily life social and vocational situations via video modeling

P. L. Weiss, M. Hochhauser, R. Rosen, S. Zlotnik, E. Gal

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

3 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Video modeling is a technique that involves demonstration of desired behaviors through video simulation. A video modeling intervention typically involves an individual watching a video demonstration of an adaptive behavior, and then imitating it. Video self-modeling refers to the watching and learning from one's own positive behavior. We present here a series of studies in which customized simulation software has been used to determine the usability and effectiveness of both techniques for children and adolescents with Autism Spectrum Disorder.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח2015 International Conference on Virtual Rehabilitation, ICVR 2015
מוציא לאורInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
עמודים51-56
מספר עמודים6
מסת"ב (אלקטרוני)9781479989843
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 16 דצמ׳ 2015
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע11th Annual International Conference on Virtual Rehabilitation, ICVR 2015 - Valencia, ספרד
משך הזמן: 9 יוני 201512 יוני 2015

סדרות פרסומים

שםInternational Conference on Virtual Rehabilitation, ICVR
ISSN (אלקטרוני)2331-9569

כנס

כנס11th Annual International Conference on Virtual Rehabilitation, ICVR 2015
מדינה/אזורספרד
עירValencia
תקופה9/06/1512/06/15

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Simulating the practice of daily life social and vocational situations via video modeling'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי