Search and categorization

Chaim Fershtman, Arthur Fishman, Jidong Zhou

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

1 ציטוט ‏(Scopus)

תקציר

The internet has not only reduced consumer search costs, but has also enabled more efficient and sophisticated search procedures. For example, online consumers can streamline their search process if appropriately defined categories of products and services are available. This paper proposes a search model with product categories where consumers choose which categories to search and firms respond to such more targeted search by strategically choosing the categories in which to list their products. The analysis focuses on the relationship between category architecture and the type of information which can be credibly disclosed by firms’ category choices to consumers.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)225-254
מספר עמודים30
כתב עתInternational Journal of Industrial Organization
כרך57
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - מרץ 2018
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Search and categorization'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי