Relational and Technological Assessment of CRM Providers: A Multifactor Study

Craig C. Claybaugh, Iris Reychav, Fiona Fui Hoon Nah

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

2 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

The study examines how customers of relationship software provider perceive the technology they use and assess the relational elements of the exchange relationship. This study proposes and empirically tests a model integrating two technology components (positive prior experience and quality of technology) and four relational constructs (reputation, trust, risk, and overall relational satisfaction), and how these factors influence loyalty to a customer relationship management system provider. The findings suggest that both technology and relational factors influence loyalty. This paper provides a framework that highlights the technology and relational factors influencing loyalty to the CRM software provider, which is key to continuance.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)107-117
מספר עמודים11
כתב עתJournal of Computer Information Systems
כרך63
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2023

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Relational and Technological Assessment of CRM Providers: A Multifactor Study'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי