Push and pull factors in international franchising

Melih Madanoglu, Ilan Alon, Amir Shoham

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

43 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Purpose: Using munificence, real options and ambidexterity theories, the purpose of this paper is to demonstrate how the differential between home and host market environmental conditions affects US international franchising expansion. Design/methodology/approach: The authors used firm-level panel data for 151 US-based franchising firms, from Bond’s Guide for Franchise Opportunities, for the years 1994-2008 plus macroeconomic data on the environment, to explain the probability of franchising. Findings: The paper finds that the differential in economic growth and economic uncertainty impacts franchisors’ desire to expand abroad on a continual basis. Research limitations/implications: Researchers in international franchising should not only focus on host market environmental variables (pull factors), but also on conditions in the home market (push factors). Originality/value: The paper adds to environmental explanations of international franchising by focusing on the differential in munificence and uncertainty between home and host countries.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)29-45
מספר עמודים17
כתב עתInternational Marketing Review
כרך34
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2017
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Push and pull factors in international franchising'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי