Programme involvement and interactive behavior in interactive television

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

12 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Interactive television facilitates two-way communication between individual viewers and advertisements embedded in programmes. In this paper we examine how interest in the content of television programmes affects the interactive behaviour of viewers with interactive advertisements that are included in advertising breaks. Our empirical results show that the likelihood of entering interactive behaviour is negatively impacted by the viewer’s involvement in the programme, but only after a certain threshold is passed. Once engaged in interactive behaviour, programme involvement has no effect on the extent of interactivity that is impacted by involvement in the advertised product or service.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)309-332
מספר עמודים24
כתב עתInternational Journal of Advertising
כרך25
מספר גיליון3
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - ינו׳ 2006
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Programme involvement and interactive behavior in interactive television'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי