Playing to retain the advantage

Noga Alon, Dan Hefetz, Michael Krivelevich

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

6 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Let P be a monotone increasing graph property, let G = (V, E) be a graph, and let q be a positive integer. In this paper, we study the (1: q) Maker-Breaker game, played on the edges of G, in which Maker's goal is to build a graph that satisfies the property P. It is clear that in order for Maker to have a chance of winning, G itself must satisfy P. We prove that if G satisfies P in some strong sense, that is, if one has to delete sufficiently many edges from G in order to obtain a graph that does not satisfy P, then Maker has a winning strategy for this game. We also consider a different notion of satisfying some property in a strong sense, which is motivated by a problem of Duffus, Łuczak and Rödl [6].

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)481-491
מספר עמודים11
כתב עתCombinatorics Probability and Computing
כרך19
מספר גיליון4
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - יולי 2010
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Playing to retain the advantage'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי