Open to everyone? The long tail of the peer economy: Evidence from Kickstarter

Ohad Barzilay, Anat Goldstein, Hilah Geva, Gal Oestreicher-Singer

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

1 ציטוט ‏(Scopus)

תקציר

Peer-to-peer platforms remove entrance barriers characterizing traditional markets, thereby creating markets that are more democratized. Our work draws from the rich literature on the “long tail” to investigate how democratization of peer-to-peer markets affects distribution of demand. We utilize a natural experiment in the form of a policy change that occurred on Kickstarter.com and resulted in opening the market to more players, effectively raising the level of democratization. We examine how platform-openness affected the distribution of funds and backers across campaigns. Specifically, we ask whether removal of entrance barriers-which increased the quantity and variety of offers-shifted the demand from popular to niche offers (a long-tail effect). Our findings indicate that opening the platform shifted the demand towards the head: more funds and backers became concentrated in a smaller number of head-offers. We conclude that a more democratized peer-economy results in a less-even distribution of funds (a superstar effect).

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחInternational Conference on Information Systems 2018, ICIS 2018
מוציא לאורAssociation for Information Systems
מסת"ב (אלקטרוני)9780996683173
סטטוס פרסוםפורסם - 2018
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע39th International Conference on Information Systems, ICIS 2018 - San Francisco, ארצות הברית
משך הזמן: 13 דצמ׳ 201816 דצמ׳ 2018

סדרות פרסומים

שםInternational Conference on Information Systems 2018, ICIS 2018

כנס

כנס39th International Conference on Information Systems, ICIS 2018
מדינה/אזורארצות הברית
עירSan Francisco
תקופה13/12/1816/12/18

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Open to everyone? The long tail of the peer economy: Evidence from Kickstarter'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי