On the dynamic stability of off-road vehicles

Moshe P. Mann, Zvi Shiller

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

Dynamic stability reflects the vehicle’s ability to traverse uneven terrain at high speeds. It is determined from the set of admissible speeds and tangential accelerations of the center of mass along the path, subject to the ground force constraints and the geometric path constraints. This paper presents an analytical method for computing the stability margins of a planar all-wheel drive vehicle. It consists of mapping the ground force constraints to constraints on the vehicle’s speeds and accelerations along the path. The boundaries of the set of admissible speeds and accelerations determines the static and dynamic stability margins, used to gauge the traversability of the vehicle along the path. The first is the maximum feasible acceleration at zero speed, whereas the second is the maximum feasible speed. Both stability margins are demonstrated for a planar vehicle moving on a sinusoidal path.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחCISM International Centre for Mechanical Sciences, Courses and Lectures
עמודים163-170
מספר עמודים8
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2006

סדרות פרסומים

שםCISM International Centre for Mechanical Sciences, Courses and Lectures
כרך487
ISSN (מודפס)0254-1971
ISSN (אלקטרוני)2309-3706

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'On the dynamic stability of off-road vehicles'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי