Nuancing Perspective: Feedback Shapes the Understanding of Another's Emotions

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתסקירהביקורת עמיתים

1 ציטוט ‏(Scopus)

תקציר

Two experiments manipulated participants familiarity with another person and examined their performance in future understanding of that person s emotions. To gain familiarity, participants watched several videos of the target sharing experiences and rated her emotions. In the Feedback condition, perceivers learned about the actual emotions the target felt. In the Control condition, perceivers completed identical recognition tasks but did not know the target s own emotion ratings. Studies (Ntotal = 398; one preregistered) found that the Feedback group was more accurate than the Control in future understanding of the target s emotions. Results provide a proof-of-concept demonstration that brief preliminary learning about past emotional experiences of another person can give one a more accurate understanding of the person in the future.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)238-249
מספר עמודים12
כתב עתSocial Psychology
כרך52
מספר גיליון4
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - יולי 2021
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Nuancing Perspective: Feedback Shapes the Understanding of Another's Emotions'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי