Novel Topology for Universal Electric Vehicle Charger

Ilan Aharon, Kfir J. Dagan, Shlomo Gadelovits

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Power factor correction (PFC) is necessary for any load that is connected to the electrical grid. Most electronic circuitry requires low DC voltage, while the majority of utilized PFCs are based on boost converters that supply high DC voltage at their output terminal. The electric vehicle market has recently evolved dramatically; its battery voltage varies from a few hundred to almost a thousand volts, depending on the manufacturer. Thus, a two-step conversion is necessary when charging it from the electrical grid. This paper presents a new type of front-end universal step up / down three voltage level PFC. Then, a detailed description of the rectifier's principle of operation will be provided, and the analysis of continuous conduction modes will be conducted. Finally, the proposed theory is validated in a cascade dual closed loop mode simulation. An internal inductor current and external voltage loop. The rectifier is examined at different battery pack voltage levels while presenting a near-unity power factor with low harmonic distortion.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח12th International Conference on Smart Grid, icSmartGrid 2024
מוציא לאורInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
עמודים444-447
מספר עמודים4
מסת"ב (אלקטרוני)9798350361612
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2024
אירוע12th International Conference on Smart Grid, icSmartGrid 2024 - Hybrid, Setubal, פורטוגל
משך הזמן: 27 מאי 202429 מאי 2024

סדרות פרסומים

שם12th International Conference on Smart Grid, icSmartGrid 2024

כנס

כנס12th International Conference on Smart Grid, icSmartGrid 2024
מדינה/אזורפורטוגל
עירHybrid, Setubal
תקופה27/05/2429/05/24

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Novel Topology for Universal Electric Vehicle Charger'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי