Municipal Campaigns on Facebook: What influences the scope of engagement and does it win votes?

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

1 ציטוט ‏(Scopus)

תקציר

The paper examines which variables predict engagement on Facebook pages of candidates running in municipal elections, and whether candidate Facebook activity predicts vote share as much as institutional and population-level variables. Using the Facebook activity of 387 candidates running in municipal elections in Israel as a case study, it was found that institutional variables, primarily number of candidates, incumbency status and size of constituency, significantly correlate with candidate vote share. Number of likes candidates receive for their Facebook posts mediates a weak relationship between number of posts the candidate uploads to the platform, number of page fans and population size, to candidate vote shares. Number of candidates and incumbency status are the strongest indicators of candidate vote share. The findings suggest that Facebook activity is a significant, positive, but weak indicator of municipal election results.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the 22nd Annual International Conference on Digital Government Research
כותר משנה של פרסום המארחDigital Innovations for Public Values: Inclusive Collaboration and Community, DGO 2021
עורכיםJooho Lee, Gabriela Viale Pereira, Sungsoo Hwang
עמודים104-112
מספר עמודים9
מסת"ב (אלקטרוני)9781450384926
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 9 יוני 2021
אירוע22nd Annual International Conference on Digital Government Research: Digital Innovations for Public Values: Inclusive Collaboration and Community, DGO 2021 - Virtual, Online, ארצות הברית
משך הזמן: 9 יוני 202111 יוני 2021

סדרות פרסומים

שםACM International Conference Proceeding Series

כנס

כנס22nd Annual International Conference on Digital Government Research: Digital Innovations for Public Values: Inclusive Collaboration and Community, DGO 2021
מדינה/אזורארצות הברית
עירVirtual, Online
תקופה9/06/2111/06/21

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Municipal Campaigns on Facebook: What influences the scope of engagement and does it win votes?'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי