Multinational Production: Effect on Brand Value

Johny K. Johansson, Israel D. Nebenzahl

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

215 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Direct foreign investment in manufacturing abroad has a number of consequences for the firm. One aspect, particularly salient when the company's image is tied to its home country, is the impact of the DFI upon customer perceptions of the brand. The present study shows how changes in perceptions can be assessed prior to the investment decision, and how the brand value consequences of a particular location can be estimated. The proposed method is illustrated using data from a Japanese company's entry into the U.S.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)101-126
מספר עמודים26
כתב עתJournal of International Business Studies
כרך17
מספר גיליון3
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ספט׳ 1986
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Multinational Production: Effect on Brand Value'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי