Motivation in Design as a Driving Force for Defining Motives of Design

Hernan Casakin, Shulamith Kreitler

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

The chapter introduces a new approach to social and personal motivation for creativity grounded in the cognitive orientation (CO) theory, and discusses its relation as a major drive to design motive in the pre-design and post-design phases. The instrument for assessment of motivation for creativity—the cognitive orientation questionnaire of creativity (COQ-CR)—is described, and applied in a study about social and personal motivations of creativity of design students in architecture and engineering. The COQ-CR allows characterizing the structural and thematic composition of motivation for creativity across different design disciplines. Implications for design practice and design education include operationalizing the COQ-CR for understanding the underlying connections between motivation for creativity and design motives of designers belonging to different disciplines.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחPrincipia Designae – Pre-Design, Design, and Post-Design
כותר משנה של פרסום המארחSocial Motive for the Highly Advanced Technological Society
מוציא לאורSpringer Japan
עמודים77-89
מספר עמודים13
מסת"ב (אלקטרוני)9784431544036
מסת"ב (מודפס)9784431544029
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ינו׳ 2014

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Motivation in Design as a Driving Force for Defining Motives of Design'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי