Mixing search strategies for multi-player games

Inon Zuckerman, Ariel Felner, Sarit Kraus

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

11 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

There are two basic approaches to generalize the propagation mechanism of the two-player Minimax search algorithm to multi-player (3 or more) games: the MaxN algorithm and the Paranoid algorithm. The main shortcoming of these approaches is that their strategy is fixed. In this paper we suggest a new approach (called MP-Mix) that dynamically changes the propagation strategy based on the players' relative strengths between MaxN, Paranoid and a newly presented offensive strategy. In addition, we introduce the Opponent Impact factor for multi-player games, which measures the players' ability to impact their opponents' score, and show its relation to the relative performance of our new MP-Mix strategy. Experimental results show that MP-Mix outperforms all other approaches under most circumstances.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחIJCAI-09 - Proceedings of the 21st International Joint Conference on Artificial Intelligence
עמודים646-651
מספר עמודים6
סטטוס פרסוםפורסם - 2009
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע21st International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2009 - Pasadena, ארצות הברית
משך הזמן: 11 יולי 200916 יולי 2009

סדרות פרסומים

שםIJCAI International Joint Conference on Artificial Intelligence
ISSN (מודפס)1045-0823

כנס

כנס21st International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2009
מדינה/אזורארצות הברית
עירPasadena
תקופה11/07/0916/07/09

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Mixing search strategies for multi-player games'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי