Malay entrepreneurship: historical, governmental, and cultural antecedents

Zafar U. Ahmed, Abdul Jumaat Mahajar, Ilan Alon

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

9 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

This paper provides a review on the history of Malay entrepreneurs, both before and after independence. It also provides conceptualisation of Malaysian entrepreneurship in the context of government incentives, cultural traits, management systems, and the dimensions of organisational culture as an element of entrepreneurship. The characteristics of Malaysian culture are covered with special reference to the value systems inherent within Malaysian and Malay management practices. The understanding of Malay entrepreneurship can help researchers form a generalised theory of entrepreneurship in developing countries, with particular emphasis on Asia.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)168-186
מספר עמודים19
כתב עתInternational Journal of Entrepreneurship and Innovation Management
כרך5
מספר גיליון3-4
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2005
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Malay entrepreneurship: historical, governmental, and cultural antecedents'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי