Learning in a digital fabrication course on building tangible artefacts

Vijayakumar Nanjappan, Georgi V. Georgiev, Hernan Casakin, Sohail Ahmed Soomro

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמר מכנסביקורת עמיתים

תקציר

This paper examines how students' ideas evolve into physical prototypes within a digital fabrication design course. Examining the materials used, customization approaches, iterations, and team dynamics of 26 student projects reveals interplays between ideas, available tools, materials and constraints. Findings show the predominance of techniques, design preferences, concept refinement, and teamwork challenges. The implications highlight the value of hands-on iteration for alignment with reality and the need to support collaboration skills alongside technical prototype development.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)2943-2952
מספר עמודים10
כתב עתProceedings of the Design Society
כרך4
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2024
אירוע2024 International Design Society Conference, Design 2024 - Cavtat, Dubrovnik, קרואטיה
משך הזמן: 20 מאי 202423 מאי 2024

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Learning in a digital fabrication course on building tangible artefacts'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי