Internet-based experiential learning in international marketing: the case of Globalview.org

Ilan Alon, Nancy Cannon

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

25 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

The paper discusses a unique Internet-based learning forum, Globalview.org (www.globalview. org), which involves the construction of international business plans for real companies seeking internationalisation. The purpose of global cases is to link student teams in international collaborative learning projects by empowering students to participate in setting learning goals and learning processes, and enabling instructors to be closer to the students in the learning process. This article reports on the experience of one college using Globalview.org, and discusses likely outcomes that may emerge from using Internet-based experiential projects in the classroom.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)349-357
מספר עמודים9
כתב עתOnline Information Review
כרך24
מספר גיליון5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 אוק׳ 2000
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Internet-based experiential learning in international marketing: the case of Globalview.org'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי