Internationalization of chinese entrepreneurial firms

Ilan Alon, Orly Yeheskel, Miri Lerner, Wenxian Zhang

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

64 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

This article uses the resource-based and internationalization theories to explain the export behavior of Chinese entrepreneurial firms. Based on multiyear data on Chinese firms from the Global Entrepreneurship Monitor (GEM), we show that contextualized resource-based theory can adequately explain some of the variation in export behavior among young Chinese firms. Exports by small Chinese firms are driven by the social and intellectual capital of the entrepreneur and their entrepreneurial proclivity, and the innovativeness/uniqueness of the product/offering.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)495-512
מספר עמודים18
כתב עתThunderbird International Business Review
כרך55
מספר גיליון5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - ספט׳ 2013
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Internationalization of chinese entrepreneurial firms'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי