Interaction in Linear Versus Logistic Models: A Substantive Illustration Using the Relationship between Motivation, Ability, and Performance

Yoav Ganzach, Ishak Saporta, Yaacov Weber

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

29 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

A binary performance measure (high school graduation) is examined as a function of motivation (educational goal), ability (scores in an intelligence test), and their interaction. The interaction was positive when a logistic model was used and negative when a linear probability model was used. The reason for the difference in the results of the two models is examined, and the conditions under which this difference occurs are discussed.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)237-253
מספר עמודים17
כתב עתOrganizational Research Methods
כרך3
מספר גיליון3
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - יולי 2000
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Interaction in Linear Versus Logistic Models: A Substantive Illustration Using the Relationship between Motivation, Ability, and Performance'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי