Increasing citizen satisfaction with municipal services: the function of intangible factors

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

14 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

This study explores the intangible factors that influence citizens’ satisfaction from municipality services. Three factors are considered: place attachment, quality of life, and relationship between the municipality and citizens. The study is based on a qualitative and a quantitative analysis. A conceptual framework is formulated using Structural Equation Modeling (SEM). The originality of this study lies in two findings: First, objective tangible factors are not sufficient to develop citizens’ satisfaction from the municipality services. There is a necessity to cultivate a mutual relationship between the municipality and its citizens. Second, the quality of life can influence satisfaction from the services and not vice versa, as assumed in previous research.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)171-186
מספר עמודים16
כתב עתInternational Review on Public and Nonprofit Marketing
כרך18
מספר גיליון2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - יוני 2021

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Increasing citizen satisfaction with municipal services: the function of intangible factors'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי