Improving local decisions in adversarial search

Brandon Wilson, Inon Zuckerman, Austin Parker, Dana S. Nau

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

6 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Until recently, game-tree pathology (in which a deeper game-tree search results in worse play) has been thought to be quite rare. We provide an analysis that shows that every game should have some sections that are locally pathological, assuming that both players can potentially win the game. We also modify the minimax algorithm to recognize local pathologies in arbitrary games, and cut off search accordingly (shallower search is more effective than deeper search when local pathologies occur). We show experimentally that our modified search procedure avoids local pathologies and consequently provides improved performance, in terms of decision accuracy, when compared with the ordinary minimax algorithm.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחECAI 2012 - 20th European Conference on Artificial Intelligence, 27-31 August 2012, Montpellier, France - Including Prestigious Applications of Artificial Intelligence (PAIS-2012) System Demonstration
מוציא לאורIOS Press BV
עמודים840-845
מספר עמודים6
מסת"ב (מודפס)9781614990970
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2012
אירוע20th European Conference on Artificial Intelligence, ECAI 2012 - Montpellier, צרפת
משך הזמן: 27 אוג׳ 201231 אוג׳ 2012

סדרות פרסומים

שםFrontiers in Artificial Intelligence and Applications
כרך242
ISSN (מודפס)0922-6389
ISSN (אלקטרוני)1879-8314

כנס

כנס20th European Conference on Artificial Intelligence, ECAI 2012
מדינה/אזורצרפת
עירMontpellier
תקופה27/08/1231/08/12

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Improving local decisions in adversarial search'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי