How social media can undermine democracy

Ronen Gradwohl, Yuval Heller, Arye Hillman

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

We examine the influence a self-interested social-media platform can have on election outcomes. Using the framework of the Condorcet Jury Theorem, we explore the effect of additional information via private messages from the platform, modeled through Bayesian persuasion. We establish conditions under which the platform can sway the majority voting outcome, assuming voters vote sincerely. Additionally, we demonstrate that the information disseminated by the platform can sometimes be biased in the opposite direction of the platform's interests.

שפה מקוריתאנגלית
מספר המאמר102634
כתב עתEuropean Journal of Political Economy
כרך86
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - ינו׳ 2025
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'How social media can undermine democracy'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי