Grounding (fairly) complex numerical knowledge: an educational example

Martin H. Fischer, Arthur M. Glenberg, Korbinian Moeller, Samuel Shaki

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

7 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

In this article, we contextualize and discuss an on-line contribution to this special issue in which a video-recorded lecture demonstrates the teaching of an abstract mathematical concept, namely regression to the mean. We first motivate the pertinence of this example from the perspective of embodied cognition. Then, we identify mechanisms of teaching that reflect embodied cognitive practices, such as the concreteness fading approach. Rather than a comprehensive review of multiple extensive literatures, this article provides the interested reader with several sources or entries into those literatures.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)2389-2397
מספר עמודים9
כתב עתPsychological Research
כרך86
מספר גיליון8
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - נוב׳ 2022

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Grounding (fairly) complex numerical knowledge: an educational example'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי