Globalization and small high-technology firms: A new model for the identification of international markets for high-technology products

John S. Bowers, Ilan Alon

פרסום מחקרי: תוצר מחקר מכנסהרצאהביקורת עמיתים

תקציר

This paper reviews a new model that can be used by Engineering Managers in small high-technology firms to identify new international markets for high technology products. Small businesses, including small technology firms, are an important aspect of each country's economy. As a result of globalization, these types of small businesses can grow and improve profitability by taking advantage of business opportunities in various countries and regions throughout the world. A new model that was developed for a small U.S. electronics firm is reviewed to illustrate the potential opportunities for Engineering Managers in small technology firms to identify international business opportunities in the international marketplace.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים532-537
מספר עמודים6
סטטוס פרסוםפורסם - 2002
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע2002 IEEE International Engineering Management Conference - Cambridge, בריטניה
משך הזמן: 18 אוג׳ 200220 אוג׳ 2002

כנס

כנס2002 IEEE International Engineering Management Conference
מדינה/אזורבריטניה
עירCambridge
תקופה18/08/0220/08/02

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Globalization and small high-technology firms: A new model for the identification of international markets for high-technology products'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי