Examining the determinants of hotel chain expansion through international franchising

Ilan Alon, Liqiang Ni, Youcheng Wang

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

81 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

This study proposes and tests an agency-based organizational model of internationalization through franchising in the hotel sector. Using data obtained from a Franchisor Questionnaire 2001-2008, we analyzed a panel of 117 observations of 17 U.S.-based hotels. Our analysis reveals that a hotel franchisor's decision to internationalize through franchising is positively related to the percentage of franchises, the ratio of franchised units to the total number of units. The article contributes to the literature by empirically modeling international franchising of hotels, which present unique characteristics among franchising companies, with a high investment capital requirement, maturity in the product life cycle, and a high level of standardization and globalization of operations. The unique characteristics of individual chains and their segment in the industry are particularly important, as revealed by both data analysis and expert opinion.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)379-386
מספר עמודים8
כתב עתInternational Journal of Hospitality Management
כרך31
מספר גיליון2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - יוני 2012
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Examining the determinants of hotel chain expansion through international franchising'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי