Evaluating Foreign-Market Environments for International Franchising Expansion

Dr Ilan Alon, Dr Mark Toncar, Dr David McKee

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

The purpose of this study is to investigate the influence of environmental factors on international franchising, and to offer a normative model to evaluate the international franchising environment. Using correlation analysis, this study finds that environmental factors including economic, demographic, cultural and political factors are related to and may influence the decision of franchisers to expand their operations in a host country. The study suggests that franchising practitioners conduct an environmental analysis of the foreign market that, at minimum, will integrate the variables discussed in this paper.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)169-181
מספר עמודים13
כתב עתForeign Trade Review
כרך39
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - אפר׳ 2004
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Evaluating Foreign-Market Environments for International Franchising Expansion'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי