Encouraging Minority Higher Education - A Case Study of the Druze in the IDF Academic Reserve Track

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

Under-representation of minority groups in the academy reflects inequality and lack of social mobilization. The Druze in Israel are a small minority, but they have a unique place in society because they have been serving in the IDF almost since its formation. The IDF maintains an academic reserve track, where young men and women complete their studies and then serve an extra number of years as professionals. Through in-depth interviews with 30 Druze participants and graduates, this study examines the effects of the academic reserve track on Druze young men, seeking to learn its impact on their future.
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
עמודים (מ-עד)85-105
מספר עמודים21
כתב עתEducation and Society
כרך40
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםהתקבל/בדפוס - 1 יולי 2022

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Encouraging Minority Higher Education - A Case Study of the Druze in the IDF Academic Reserve Track'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי