Effects of anchoring and adjustment in the evaluation of product pricing

Eitan Elaad, Neta Sayag, Aliya Ezer

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

4 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Anchoring and adjustment comprise a heuristic that creates expectations. Two types of anchors were applied on participants' evaluation of products: the price reference of the product (maximum, minimum, or no price reference) and the context in which the products were evaluated (the prestige of the shopping center). Results showed that both factors anchored evaluations of products' value. Context effects were explained by the different expectations of visitors in prestigious (looking for quality) and less prestigious (seeking a bargain) centers.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)58-60
מספר עמודים3
כתב עתPsychological Reports
כרך107
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - אוג׳ 2010

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Effects of anchoring and adjustment in the evaluation of product pricing'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי