Dynamic stability of off-road vehicles considering a longitudinal terramechanics model

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

12 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Dynamic stability reflects the vehicle's ability to traverse uneven terrain at high speeds. It is determined from the set of admissible speeds and tangential accelerations of the center of mass along the path, subject to the ground force and geometric path constraints. This paper presents an analytical method for computing the stability margins of a planar allwheel drive vehicle that accounts for soil parameters. It consists of mapping the ground force constraints to constraints on the vehicle's speeds and accelerations along the path. The boundaries of the set of admissible speeds and accelerations determines the static and dynamic stability margins, used to gage the traversability of the vehicle along the path. The first is the maximum feasible acceleration at zero speed, whereas the second is the maximum feasible speed. Both stability margins are demonstrated for a planar vehicle moving on a sinusoidal path.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח2007 IEEE International Conference on Robotics and Automation, ICRA'07
עמודים1170-1175
מספר עמודים6
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2007
אירוע2007 IEEE International Conference on Robotics and Automation, ICRA'07 - Rome, איטליה
משך הזמן: 10 אפר׳ 200714 אפר׳ 2007

סדרות פרסומים

שםProceedings - IEEE International Conference on Robotics and Automation
ISSN (מודפס)1050-4729

כנס

כנס2007 IEEE International Conference on Robotics and Automation, ICRA'07
מדינה/אזוראיטליה
עירRome
תקופה10/04/0714/04/07

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Dynamic stability of off-road vehicles considering a longitudinal terramechanics model'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי