Does the color of feedback affect investment decisions?

Tal Shavit, Mosi Rosenboim, Chen Cohen

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This paper presents a multi-period experiment that extends a classic experiment on investment allocation preferences by adding colors to the feedback returned to participants. The results show that investors allocate the same proportion of their investment to the stock and the bond funds without regard to the colors. However, red feedback activates an avoidance motivation (vs. an approach motivation), and this reduces chasing past returns. The authors also found that the color of the feedback affected the time needed to make a decision. Financial institutions might use colored feedback to encourage approach or avoidance motivations in their clients.
שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)15-26
מספר עמודים12
כתב עתInternational Journal of Applied Behavioral Economics (IJABE)
כרך2
מספר גיליון3
סטטוס פרסוםפורסם - 2013

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Does the color of feedback affect investment decisions?'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי