Does Consumer Involvement in PLBs of Retail Food Affect Development?

Hanna Gendel-Guterman, Dalia Shilian

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Although retail categories are considered to have low consumer involvement, findings asserted that there are different levels of involvement among them that affects private label share in each category. The aim of this research is to explore how consumer involvement influences the market penetration of PLB categories over several years. The research includes a scale of involvement for each category, and of PLB shares from sales of large supermarket chains in Israel between 2015 and 2018. The analysis indicates that the effect of consumer involvement is decreasing over time. However, several sources of involvement including social, quality, and price, still influence the growth of the various categories.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחAdvances in National Brand and Private Label Marketing - 9th International Conference, 2022
עורכיםFrancisco J. Martínez-López, Juan Carlos Gázquez-Abad, Marco Ieva
מוציא לאורSpringer Science and Business Media B.V.
עמודים3-9
מספר עמודים7
מסת"ב (מודפס)9783031065804
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2022
אירוע9th International Conference on Research on National Brand and Private Label Marketing, NB and PL 2022 - Barcelona, ספרד
משך הזמן: 27 יוני 202228 יוני 2022

סדרות פרסומים

שםSpringer Proceedings in Business and Economics
ISSN (מודפס)2198-7246
ISSN (אלקטרוני)2198-7254

כנס

כנס9th International Conference on Research on National Brand and Private Label Marketing, NB and PL 2022
מדינה/אזורספרד
עירBarcelona
תקופה27/06/2228/06/22

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Does Consumer Involvement in PLBs of Retail Food Affect Development?'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי