Coopetition Against an Amazon

Ronen Gradwohl, Moshe Tennenholtz

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

2 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

This paper studies cooperative data-sharing between competitors vying to predict a consumer’s tastes. We design optimal data-sharing schemes both for when they compete only with each other, and for when they additionally compete with an Amazon—a company with more, better data. We show that simple schemes—threshold rules that probabilistically induce either full data-sharing between competitors, or the full transfer of data from one competitor to another—are either optimal or approximately optimal, depending on properties of the information structure. We also provide conditions under which firms share more data when they face stronger outside competition, and describe situations in which this conclusion is reversed.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחAlgorithmic Game Theory - 15th International Symposium, SAGT 2022, Proceedings
עורכיםPanagiotis Kanellopoulos, Maria Kyropoulou, Alexandros Voudouris
מוציא לאורSpringer Science and Business Media Deutschland GmbH
עמודים347-365
מספר עמודים19
מסת"ב (מודפס)9783031157134
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2022
אירוע15th International Symposium on Algorithmic Game Theory, SAGT 2022 - Colchester, בריטניה
משך הזמן: 12 ספט׳ 202215 ספט׳ 2022

סדרות פרסומים

שםLecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
כרך13584 LNCS
ISSN (מודפס)0302-9743
ISSN (אלקטרוני)1611-3349

כנס

כנס15th International Symposium on Algorithmic Game Theory, SAGT 2022
מדינה/אזורבריטניה
עירColchester
תקופה12/09/2215/09/22

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Coopetition Against an Amazon'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי