Consumer inertia, firm growth and industry dynamics

Arthur Fishman, Rafael Rob

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

24 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

We develop a model of firm size, based on the hypothesis that consumers are "locked in," because of search costs, with firms they have patronized in the past. As a consequence, older firms have a larger clientele and are able to extract higher profits. The equilibrium of this model yields: (i) A downward sloping density of firm sizes. (ii) Older firms are less likely to exit than younger firms. (iii) Larger firms spend more on R&D.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)24-38
מספר עמודים15
כתב עתJournal of Economic Theory
כרך109
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 מרץ 2003
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Consumer inertia, firm growth and industry dynamics'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי