Computing a set of local optimal paths through cluttered environments and over open terrain

Zvi Shiller, Yusuke Fujita, Dan Ophir, Yoshihiko Nakamura

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמר מכנסביקורת עמיתים

7 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

This paper describes an efficient algorithm to generate a set of local optimal paths between two given end points in cluttered environments or over open terrain. The local optimal paths are selected from the set of shortest constrained paths through every node (one for each path) in the graph, generated by running twice a "single-source" search. The initial set of the shortest constrained paths spans the entire search space and includes local optimal paths with costs equal or better than the longest constrained path in the set. The search for the optimal path is transformed to a search for the best path in each homotopy class generated by this search. The initial search is of complexity O(nlogn), and the pruning procedure is O(nmlogm), where n is the number of nodes and m is the number of homotopy classes generated by this search. The algorithm is demonstrated for motion planning on rough terrain.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)4759-4764
מספר עמודים6
כתב עתProceedings - IEEE International Conference on Robotics and Automation
כרך2004
מספר גיליון5
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2004
אירועProceedings- 2004 IEEE International Conference on Robotics and Automation - New Orleans, LA, ארצות הברית
משך הזמן: 26 אפר׳ 20041 מאי 2004

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Computing a set of local optimal paths through cluttered environments and over open terrain'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי