Becoming a social entrepreneur: Understanding motivations using life story analysis

Ronit Yitshaki, Fredric Kropp

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

9 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Using the life story method, 18 social bricoleurs (small scale social entrepreneurs) from eight countries were interviewed to identify motivations in becoming social entrepreneurs. Motivations included pull factors, such as an awareness of social injustice, and push factors, such as job dissatisfaction. Analysis indicates that social bricoleur motivations are similar in different cultures. When referring to the present or future, many social entrepreneurs seek scalability, i.e., an expansion of their vision and actions evolving from small scale organisations to larger organisations that serve multiple populations and needs.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)319-331
מספר עמודים13
כתב עתInternational Journal of Business and Globalisation
כרך7
מספר גיליון3
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2011
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Becoming a social entrepreneur: Understanding motivations using life story analysis'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי