Assessing the movement toward, and identifying the impediments to, standardized print advertising

Mark F. Toncar, Alida Kuhn, Ilan Alon

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

2 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

This research investigates print advertisements in the United States and Germany to assess the degree of standardization of specific advertising elements. The results are compared to prior investigation by Mueller (1990), to learn whether print ads have become more or less standardized in the two countries. The results suggest that although nearly all elements of print advertisements have become substantially more standardized since the Mueller study, there are very few completely standardized ads. The authors discuss legal, image and cultural factors that contribute to the enduring differences in print ads from the two countries.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)91-113
מספר עמודים23
כתב עתJournal of International Consumer Marketing
כרך14
מספר גיליון4
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 8 מאי 2002
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Assessing the movement toward, and identifying the impediments to, standardized print advertising'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי