An investigation of metaphor use and learning style in design problem solving

Hernan Casakin, Kevin Miller

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

1 ציטוט ‏(Scopus)

תקציר

Metaphor plays a key role in design practice. By framing problems in a particular way, they impose structure on a design situation and determine interpretations made and approaches taken. With experience, students learn to exploit the analytic power of metaphor throughout the design process, yet how experiences develop this skill is little understood. It is argued that the reflective nature of design makes it sympathetic to analysis using Kolb's Experiential Learning Theory. An investigation of learning and student metaphor use is, therefore, described. Findings are to be used to identify aspect of learning that can help develop successful metaphorical thinking in students.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחDS 43
כותר משנה של פרסום המארחProceedings of E and PDE 2007, the 9th International Conference on Engineering and Product Design Education
עמודים381-386
מספר עמודים6
סטטוס פרסוםפורסם - 2007
אירוע10th International Conference on Engineering and Product Design Education, E and PDE 2008 - Barcelona, ספרד
משך הזמן: 4 ספט׳ 20085 ספט׳ 2008

סדרות פרסומים

שםDS 43: Proceedings of E and PDE 2007, the 9th International Conference on Engineering and Product Design Education

כנס

כנס10th International Conference on Engineering and Product Design Education, E and PDE 2008
מדינה/אזורספרד
עירBarcelona
תקופה4/09/085/09/08

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'An investigation of metaphor use and learning style in design problem solving'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי