An integrated framework for export competitiveness: Evidence from the global alcoholic beverages industry

Ilan Alon, Marc Fetscherin, James P. Johnson

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

9 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Participation in international trade is a key indicator of an industry's competitiveness. This study presents a framework for measuring the export competitiveness of an industry across countries that takes into account (a) industry specialisation, measured by the revealed comparative advantage, (b) industry export growth rate and (c) relative industry size. The framework is applied to the alcoholic beverages industry using data from the top 30 exporters of alcoholic beverages over a five-year period (2001-2005). The results indicate that the alcohol beverage export market is dynamic and changing, and that export competitiveness varies by country according to the sub-sector of the industry. A discussion of the application of the framework across industries and countries follows.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)99-121
מספר עמודים23
כתב עתEuropean Journal of International Management
כרך5
מספר גיליון2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - מרץ 2011
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'An integrated framework for export competitiveness: Evidence from the global alcoholic beverages industry'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי