An Experimental Study of the Effectiveness of Commercial Billboards in Televised Sports Arenas

Israel Nebenzahl, Jacob Hornik

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

13 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Advertising billboards in sports arenas can be seen in mass televised sports programmes. Through the use of recall measures, an attempt was made to evaluate some of the characteristics and effectiveness of this medium. Results show that this medium is of questionable effectiveness. Managerial and theoretical implications are discussed, along with suggestions for further studies.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)27-36
מספר עמודים10
כתב עתInternational Journal of Advertising
כרך4
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 1 ינו׳ 1985
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'An Experimental Study of the Effectiveness of Commercial Billboards in Televised Sports Arenas'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי